MESYUARAT PENGURUSAN PKG DAERAH KOTA BHARU BIL.2/2017

Pada 12 Jan 2017, Mesyuarat Pengurusan PKG daerah Kota Bharu telah dilaksanakan bertempat di PKG Tapang. Mesyuarat yang dipengerusikan oleh Ketua PKG Tapang (Selaku Kapten) membincangkan beberapa agenda bagi memantapkan pengurusan PKg seterusnya meninggalkan impak kepada sekolah ahli.
Antara pengisain mesyuarat  ialah sesi  Ta'ruf bagi mendekatkan lagi silaturahim antara staf PKG Daerah kota Bharu. Seterusnya agenda yang lebih penting antaranya Teknik gerak Gempur Kemenjadian. Melalui program coaching kepada guru dan pelajar adalah diharapkan peserta yang mewakili Kota Bharu akan mendapat kejayaan yang cemerlang bukan hanya di peringkat  negeri malah di peringkat kebangsaan. PKG Daerah akan menjalinkan kerjasama dengan PPD Kota Bharu bagi menjayakan program tersebut. Persediaan dan perancangan jadual akan bermula seawal bulan Januari bagi memastikan kejayaan wakil dari daerah Kota Bharu.
Program pemantapan Gerak Gempur VLE PPD Kota Bharu juga akan dilaksanakan melalui kaedah coaching (pertemuan dengan PGB) dan sesi taklimat. Program coaching akan menggunakan kaedah yang paling mudah menggunakan Frog VLE dalam PdPC bagi menyakinkan guru-guru seterusnya menarik minat mereka.
Untuk Program APSC, PKG daerah juga akan mendapatkan kerjasama PPD dalam memastikan sekolah dari Kota Bharu mendapat kejayaan. Pada masa Program khidmat bantu APSc dilaksanakan, Taklimat berkaitan media pendidikan iaitu Kampus Astro, MBMMBI dan VLE juga akan diberikan.
Pengerusi majlis meminta agar ahli mesyuarat menjalankan pemantauan awal bagi mengelakkan ada sekolah yang tercicir kerana KPI untuk pemantauan 2017 adalah 100%.
Mesyuarat yang bermula pada jam 9.00 pagi berakhir pada jam 12.30 tengah hari.








Post a Comment

[blogger]

Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Theme images by billnoll. Powered by Blogger.