SK SULTAN ISMAIL 3 - PEMANTAUAN PRESTASI 1BESTARINET

Pada 17 Jan 2017, Pusat Kegiatan Guru Kota telah melaksanakan pemantauan dan khidmat bantu nasihat berkaitan penggunaan 1BestariNet dalam PdPC di SK Sultan Ismail 3, Kota Bharu.
PTP1 dan Pembantu Pegawai Teknologi Maklumat PKG Kota telah membuat speedtest capaian internet di pejabat dan makmal komputer sekolah. Hasil daripada speedtest tersebut menunjukkan capaian internet di sekolah tersebut adalah amat baik.Sebanyak 5 buah Netbook telah digunakan untuk mengakses Frog VLE, hasilnya Frog VLE boleh diakses dengan lancar.
Guru ICT telah diberikan penerangan berkaitan cara yang paling mudah untuk membolehkan murid menggunakan VLE. selain save id dan password, guru ict juga ditunjukkan cara bagaimana setting google agar murid dapat login dengan cepat.
Hasil daripada pemantauan tersebut, penggunaan VLE oleh murid dan kurang masih amat lemah walaupun jadual penggunaan VLE di makmal komputer telah disediakan dengan baik. Pihak PKG akan melaksanakan program khidmat bantu penggunaan 1BestariNet kepada sekolah tersebut dalam masa yang terdekat bagi membolehkan guru dan murid memanfaatkan ICT dalam PdPC.

Khidmat Bantu Nasihat

Test Log Masuk  VLE

Makmal Komputer

Perbincangan

Speedtest

Pejabat

Post a Comment

[blogger]

Author Name

Contact Form

Name

Email *

Message *

Theme images by billnoll. Powered by Blogger.